środa, 10 czerwca 2009

Arafatka klasyczna, czarno-biała i jej znaczenie

Jest to najbardziej rozpowszechniony wzór kolorystyczny spośród wszystkich arafatek. Bez wątpienia kolor ten wywodzi się z Palestyny jak pisałem historia klasycznej czarno-białej arafatki nabrała rozpędu w latach 30 ubiegłego wieku wraz z powstaniem przeciwko imperium brytyjskiemu.


Od tamtej pory związek czarno-białej arafatki z walką jest bardzo silny i w zasadzie już ugruntowany. Ludzie na całym świecie, którym nie obca jest kultura arabska chcąc wyrazić swoje uczucia i solidarność z narodem palestyńskim zakładają (lub raczej wiążą) na głowie charakterystyczne rozpoznawalne praktycznie pod każdą szerokością geograficzną arafatki czarno-białe.




Jest to znak powszechnie uważany za symbol jedności z narodem palestyńskim. Trzeba jednak pamiętać że w Polsce mało kto o tym wie! Dlatego widząc człowieka w arafatce spacerującego w naszym pięknym kraju nad Wisłą to na dziewięćdziesiąt procent nie ma on bladego pojęcia o całej symbolice. Ubrał się tak po prostu bo zobaczył że to modne.

1 komentarz:

Metamorfinna pisze...

Bardzo się ciesze że tu trafiłam... noszę klasyczną arafatkę od lat z powodu upodobania i wygody... orientując się tylko z grubsza w jej symbolice... teraz wiem już wszystko:)
A dlaczego tu trafiłam? bo spotkałam się ostatnio z pozytywnymi komentarzami od Palestyńskich studentów własnie w związku z moją arafatką... więc pomyślałam że trzeba by się dowiedzieć więcej... A moje pytanie brzmi? Czy możliwe jest że spotkam się z jakąś negatywną reakcją? mieszkam blisko akademika dla obcokrajowców więc mijam ludzi z całego świata każdego dnia...